LOADING

Type to search

Sluta tjata på era kunder

Sluta tjata på era kunder

Share

Jag skulle kontakta Comviq för att hjälpa min mamma att registrera sitt kontantkort. Hon skulle nämligen portera sitt nummer till Tre istället. Efter att ha hamnat hos en telefonist blir jag sedan vidarekopplad till registreringsavdelningen där det hela ska fixas. Jag presenterar mitt ärende och mannen som tar emot mig säger då att de kommer att fixa det, men att de bara vill ställa några kontrollfrågor först. Hur kommer det sig att du vill lämna Comviq? Jag svarar att vi beställt en ny telefon och ett abonnemang redan hos en annan operatör. Tack för att du frågar, men vi vill inte vara kvar hos er mer.

Han fortsätter dock att fråga och vara väldigt påstridig innan han till slut går över till de riktiga kontrollfrågorna som de måste ställa för att säkerställa att ingen försöker utge sig för att vara någon annan person. Jag ber honom hela tiden att sluta erbjuda oss olika saker, eftersom vi bara vill få igenom denna registrering och sedan ska det vara klart.

Han frågar om vi har kollat på deras hemsida och sett priserna där och tyckt det varit för högt, då kan han ordna bättre pris än det. Har ni köpt telefonen i en affär? Då gäller inte ångerrätten. Men vi är INTE intresserade av era erbjudanden utan vill bara att du utför denna registrering. Genom att bete dig på detta vis gör du bara att jag blir ännu mer avskräck från att vilja vara kund hos er på Comviq!

Till sist ger han med sig och utför den registrering som krävs. Men jag fick vara väldigt påstridig för att han inte skulle försöka övertyga mig om hur mycket bättre Comviq var. Är det verkligen såhär det ska behöva gå till om man vill byta operatör? Jag kan absolut förstå att de vill fråga och erbjuda mig att vara kvar en gång. Men om jag artigt tackar nej, ska jag inte behöva höra deras konstanta tjat gång på gång. Alla företag som håller på så blir jag väldigt allergisk mot. Tyvärr har jag även varit med om det från försäkringsbolag och t.om företag som säljer barnböcker!

Några dagar senare var jag återigen i kontakt med samma registreringsavdelning hos Comviq och skulle ha hjälp med en annan sak för flytten. Hamnade då hos en annan person som inte alls var så påstridig. Berättade lite om vad jag varit med om och han höll med om att man inte skulle tjata på kunderna.

En uppmaning till alla företag där ute. Sluta tjata på era kunder, så kommer de bli fler och stanna hos er längre! Lägg istället energin på annat som kan förbättra er som företag.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *